Výstavba bratislavského obchvatu oficiálne odštartovala
Výstavba obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, sa oficiálne začala.
Dnes ju slávnostným poklepaním základného kameňa odštartoval minister dopravy Árpád Érsek v Šamoríne.
Obchvat uľahčí občanom dopravu
„Táto cesta bude tá, ktorá nielen tu, ale všade v okolí pomôže občanom, ktorí sedia skoro štyri hodiny denne v autách a rozmýšľajú nad tým, čo ďalej. Či sa odsťahovať odtiaľto, alebo ostať tu,“ uviedol Érsek na dnešnej tlačovej konferencii.
Rýchlostná cesta R7 má totiž spolu s diaľnicou D4 pomôcť obyvateľom obcí okolo hlavného mesta, ktorí denne dochádzajú do Bratislavy. Odľahčiť sa má predovšetkým tranzit na ceste prvej triedy I/63.
Na trase budúcej cesty už dodávateľ stavby odštartoval archeologické prieskumné práce a s riadnou výstavbou by sa malo začať v marci budúceho roku. „Čakáme už na marec, kedy začnú v plnom rozsahu stavať cestu,“ avizoval Érsek.
Dokončený do roku 2010
Zástupca spoločnosti Cintra, ktorá je na čele konzorcia dodávateľov projektu, Jaime Lamela uviedol, že počas nasledujúcich týždňov budú nielen žiadať o povolenia, ale zároveň budú v každej dotknutej obci vysvetľovať harmonogram výstavby.
Celý projekt má byť dokončený v októbri 2020, ale po rýchlostnej ceste R7 by mali autá začať jazdiť už v apríli 2020.
Minister Érsek očakáva, že sa tieto termíny podarí splniť. Momentálne už sú stavbári v miernom sklze, ale podľa šéfa rezortu dopravy sú zatiaľ schopní dodržať celkový harmonogram.
Zmluvu na obchvat Bratislavy podpísal štát s víťazným konzorciom na čele so španielskou spoločnosťou Cintra v máji tohto roku. Firma má obchvat postaviť a prevádzkovať pri ročnej splátke štátu vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.