Dôležité aj pre Dúbravčanov: Otvoria Klientské centrum štátnej správy
Od 1. februára začne fungovať Klientske centrum Bratislava.
Od pondelka 1. februára 2016 začne fungovať v Bratislave v skúšobnej prevádzke moderné klientske centrum štátnej správy. Sídliť bude na Tomášikovej 46 v budove známej ako stará IKEA. Do Klientskeho centra pri Okresnom úrade Bratislava (OÚ BA) sa presťahuje štátna správa z desiatich adries v hlavnom meste.
Pre občanov a podnikateľov to bude znamenať, že jednoduchšie a pohodlne na jednom mieste vybavia svoje úradné veci so štátom. Klientske centrum bude mať úradné hodiny každý deň bez obedňajšej prestávky. Úradné budú zjednotené, a to v pondelok, utorok a vo štvrtok od 8:00 do 15:00, v stredu od 8:00 do 17:00 a v piatok od 8:00 do 14:00.
Služby centra
V Klientskom centre Bratislava bude mať verejnosť k dispozícii napríklad služby OÚ BA. Konkrétne pôjde o všeobecnú podateľňu pre všetky odbory OÚ BA, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, odbor všeobecnej vnútornej správy s agendou osvedčovania listín a overovania podpisov, agendou štátneho občianstva a zmeny mena a priezviska.
Ďalej bude v rámci centra k dispozícii odbor živnostenského podnikania, odbor starostlivosti o životné prostredie a tiež pozemkový a lesný odbor. Súčasťou OÚ BA sú aj ďalšie odbory, ktoré sa presťahujú na Tomášikovu 46, konkrétne odbor krízového riadenia, majetkovoprávny odbor, odbor školstva, odbor výstavby a bytovej politiky, odbor opravných prostriedkov a organizačný odbor.
V rámci Klientskeho centra Bratislava bude takisto pôsobiť Krajský dopravný inšpektorát, Okresné riaditeľstvo Policajného zboru Bratislava I a III, konkrétne oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície a tiež podateľňa Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Bratislave
Terminál aj eKolok
Občania a podnikatelia budú môcť v centre uhradiť aj správne poplatky prostredníctvom elektronického platobného systému eKolok, ako aj prostredníctvom platobných terminálov. Podnikatelia tiež budú môcť využiť služby poradcu pre elektronický kontraktačný systém pre obchodovanie so štátom (elektronické trhovisko).
Vydávať sa tu budú tiež výpisy z Obchodného registra SR a výpisy účtovných závierok a tiež výpisy a odpisy z registra trestov. Súčasťou klientskeho centra bude aj pobočka Slovenskej pošty. Pred centrom bude možné parkovať zadarmo jeden a pol hodiny. V prípade, ak klient preukáže, že vybavoval záležitosti dlhšie, bezplatné parkovanie mu predĺžia.
Rezort vnútra buduje klientske centrá ako kontaktné a administratívne miesta pre verejnosť v súvislosti s reformou miestnej štátnej správy známej pod názvom ESO (efektívna, spoľahlivá a otvorená štátna správa). V rámci klientskeho centra sú integrované služby, ktoré sú poskytované útvarmi Ministerstva vnútra SR, ako aj inými subjektmi verejnej správy. Doteraz rezort otvoril 43 klientskych centier z celkového plánovaného počtu 79.
Sťahovanie a obmedzenia
Z dôvodu sťahovania však nebudú niektoré úrady fungovať v piatok 29. januára, a to krajský dopravný inšpektorát (KDI), živnostenský odbor okresného úradu a oddelenia dokladov v okrese Bratislava I a v okrese Bratislava III. Kto potrebuje, mal by si tak neodkladné úradné záležitosti vybaviť v predstihu.
Náhradný stránkový deň pre Krajský dopravný inšpektorát bude v utorok 26. januára v čase od 8:00 do 15:00.